marți, 19 aprilie 2011

Simion Barnutiu : Discursul memorabil la 1848


Spunea Simion Bărnuţiu pe Câmpia Libertăţii de la Blaj la 3/15 Mai 1848:

“Fost-am cu goţii, dar nu ne-am făcut goţi; fost-am cu hunii, dar nu ne-am făcut huni; fost-am cu avarii şi nu ne-am făcut avari; fost-am cu bulgarii şi nu ne-am făcut bulgari, cu ungurii şi nu ne-am făcut unguri, cu ruşii şi nu ne-am făcut ruşi. Nu ne-am ungurit, nu ne-am rusit, nu ne-am nemţit, ci ne-am luptat ca ROMÂNII pentru pământul şi numele nostru ca să vi-l lăsăm vouă, dimpreună cu limba noastră cea dulce ca cerul sub care s-a născut. Nu vă nemţiţi, nu vă rusiţi, nu vă unguriţi nici voi, rămâneţi credincioşi neamului şi limbii voastre. Apăraţi-vă ca fraţii, cu puteri unite în pace şi război. Vedeţi cum ne-am luptat noi şi înaintaşii voştri pentru limba şi românitatea noastră; luptaţi-vă şi voi şi le apăraţi ca pe lumina ochilor voştri.”











Niciun comentariu: