luni, 28 februarie 2011

M-am simtit si eu odata ca un "moldovean" !

Este o zi in care va voi destainui cum m-am simtit si eu un moldovean !


Daca cineva crede ca am devenit cetatean al republicii inventate de Stalin se inseala !

Sentimentul de "moldovean" l-am simtit cand am obtinut a doua cetatenie ! Atunci am ajuns sa ma simt altceva decat parte a tarii mele, Romania a devenit ceva ce se putea lasa deoparte pentru ca se putea trai si fara aceasta si in afara acesteia.

Toate au fost bune pana in momentul in care am vazut ca incep sa traiesc ca o leguma plantata undeva in afara Romaniei si unde eram folosit de acea tara pentru beneficiul acelui stat si pentru prosperitatea sa (devenisem pentru mine doar un producator de "rahat" pe baza de un salariu la stat sau la privat ) ! Eu eram platit pentru munca mea in folosul altora ! Dar la un moment dat s-a produs un click in mintea mea cand am citit istoria noastra si cand mi-am dat seama ca o ducem prost pentru ca multi ca noi ne-am ales sa traim ca niste legume in afara tarii , iar tara ramane necultivata si nemuncita, iar altii , straini vin sa o cumpere si sa o locuiasca ! Atunci m-am simtit in pericol si mi-am dat seama ca poate copii mei sau nepotii mei nici nu vor mai sti vreodata ca am fost roman si ca ei au radacini in poporul roman si in Romania !Pentru ca nu-i asa, daca ai de toate ce mai conteaza ce limba vorbesti, aceasta devine ceva in plus, iar limba poporului unde lucrezi devine cea importanta ! Mi-am pus intrebarea de ce nu fac si alte popoare asa, sa lase limba si tara lor si sa se contopeasca cu altele, adica sa dispara de pe fata pamantului ? Si am inteles de ce : ele nu aleg sa traiasca in regim de "moldovean" , adica sa uite cine este, cum il cheama , al cui nepot este si mai ales care este tara lui !

CONCLUZIE : Moldoveanul este inceputul sfarsitului tau ca individ , ca neam, si ca popor !Ce vor fi dupa moldoveni in actuala R.  Moldova ? Vor fi tot mai multi rusi , ucraineni, gagauzi si mult pamant care a fost candva al romanilor ! Trist viitor , vazand deznationalizarile prin limba sau prin omor practicate dupa 1850 in balcani , cand multi romani care erau numiti vlahi au sfarsit deznationalizati pentru ca , nu-i asa ei nu erau in Romania si prin urmare nu erau romani si trebuiau sa vorbeasca limba noului stapan , bulgar sarb grec ! Ce trista coincidenta la Chisinau , oras care poate in doua trei generatii va ajunge ca si Tarnovo din Bulgaria o "FOSTA" capitala a unui stat romanesc!

SOLUTIA ? UNIREA URGENTA SI NECONDITIONATA !

Niciun comentariu: