Coroana imperiala ISUS PANTOCRATOR a Constantinopolului. |
Schimbarea are radacini si implicatii profunde, pentru ca pentru prima oara de la caderea Constantinopolului , ortodoxismul nostru se reapropie de Israel si de cultul ebraic, asa cum erau prevazute zilele saptamanii in trecutul istoric.
Astfel , se respecta prima zi a saptamanii ca fiind ziua invierii lui Isus, ceea ce nu mai anuleaza calendarul ebraic ce recunoaste in ziua Sambetei ca find ultima zi a saptamanii. Aceasta noua ordine da un sens ortodoxismului romanesc si prin faptul ca biserica Anglicana si englezii aveau acelasi mod de respectare a zilelor saptamanii, culmea, tot din timpul bizantului.
Revenirea la acest calendar pune BOR intr-o pozitie importanta, pentru ca devine biserica cea mai apropiata de cea catolica, fara sa se schimbe in ritual si este acum cea mai apropiata de cultul mozaic si respecta calendarul anglo-saxon , prin care pune intr-o linie si pe protestanti si pe neo-protestanti.
S-a constituit asadar un calendar crestin-ortodox care constituie o veritabila placa turnanta pentru toti crestinii de toate confesiunile, nemaivazuta pana acum.
Astfel biserica ortodoxa romana se reimplineste si redevine Biserica traditionala a Latinilor de Constantinopol, un statut avut pana in anii 1200-1300. Si completarea acestei impliniri vine si din reusita deschiderii de biserici in toata lumea occidentala si catolica, o importanta baza teologica pentru romanii de pretutindeni si nu numai , ceea ce confera BOR si importantul statut de biserica ortodoxa a occidentului .
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu